امام جمعه قزوین گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های ارزشمندی برای وحدت شیعه و سنی برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با فرا رسیدن ۱۷ ربیع الاول  سالروز میلاد رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت تاکید کرد: در هفته وحدت، رسول گرامی اسلام (ص) محور وحدت قرار گرفته اند چرا که در نظام دینی، وحدتی صاحب ارزش است که با محوریت توحید و ایمان پایه گذاری شده باشد.

 امام جمعه قزوین افزود: در زمینه وحدت به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های ارزشمندی برداشته شده است البته در گذشته‌های دور و پیش از پیروزی انقلاب عزیزانی همچون مرحوم آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت مصر اقدامات بزرگی داشتند و تقریب بین مذاهب را راه اندازی کردند و امروز هم مجمع جهانی اهل بیت علیه السلام پرچمدار فرق اسلامی است.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: امروز اتفاقات خوب و موثری با حضور مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام رخ داده است و رفتار برادران شیعه و سنی درحال حاضر بسیاری از شبهات را برای مردم رفع کرده است که در گذشته اینطور نبود.

 امام جمعه قزوین تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند اگر کسی به نام مسلمان عامل اختلاف بین مسلمانان شود، اسلام او آمریکایی است و اگر کسی به نام شیعه عامل اختلاف بین مسلمانان شود، شیعه او انگلیسی است و ما آن را کفر می‌دانیم.

او اضافه کرد: اهل سنتی که در کشور می‌بینیم خود را محب اهل بیت (ع) معرفی می‌کنند و گاهی اصرار دارند و می‌گویند ما را از اهل بیت (ع) جدا نکنید و در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و ما باید با محبت این نگاه اهل سنت را پاسخ دهیم.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند وحدت مسلمانان را برهم بزنند، یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند ساده اندیشی است اگر تصور کنیم جهانخواران، خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند.

 نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نباید تصور کنیم که دشمنان اسلام با عراق و لبنان کاری ندارند و نباید شعار مرگ بر آمریکا سر بدهیم. امروز همان فتنه‌هایی که در سال ۸۸ بنایش را در ایران گذاشتند و تودهنی خوردند، در عراق و لبنان آغاز کرده اند و قطعا به یاری خدا در همان جا هم سرافکنده خواهند شد و این فتنه انگیزی‌ها باعث افزایش بصیرت در مردم لبنان و عراق خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکیدکرد: در سال‌های اخیر کسانی که راه مبارزه را در پیش گرفتند، به کشور خسارت‌های بسیاری وارد کردند و خودشان هم تحقیر شدند. در فناوری هسته‌ای به جای زمینه‌سازی پیشرفت‌های بیشتر، کشور را به عقب بردند و این‌ها از سر ساده لوحی برخی و کینه توزی دشمنان بود.

 خطیب جمعه قزوین به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه توسط رسول گرامی اسلام (ص) اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین نماز جمعه در سال اول هجرت در نزدیکی شهر مدینه اقامه شد و این اولین اقدام اجتماعی مهم حضرت پس از خروج از اوضاع و شرایط نا امن مکه بود.

این خطیب نمازجمعه اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل برای تهران و برای دیگر شهر‌های کشور امام جمعه منصوب فرمودند؛ این موضوع نشان می‌دهد زمانی که ما حکومت داریم باید فضایی برای گفتمان حکومتی و دینی داشته باشیم فضایی که مردم در آن خطر‌های نسبت به انقلاب را در آنجا بشناسند و فرصت‌های نظام را دریابند.

 نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه آمریکای‌ها هیچ زمانی صادقانه سخن از مذاکره نمی‌گویند ادامه داد: در مقابل طرح مجدد مذاکره از سوی امریکا و اینکه اروپایی‌ها هم این پیشنهاد امریکایی‌ها را تحویل می‌گیرند باید رفتار جدی داشته باشیم. امریکایی‌ها هیچ زمانی صادقانه سخن از مذاکره نمی‌گویند بلکه پیش خود گمان می‌کنند ساده لوحانی وجود دارند که با طرح مذاکره از سوی امریکایی‌ها به دنبال آن‌ها راه می‌افتند.

 او تاکید کرد: عده‌ای وجود دارند که متاسفانه اگر صدبار هم فریفته حیله و نیرنگ امریکا شوند باز هم در دفعات بعدی به دنبال امریکا و اقدامات آن‌ها به راه می‌افتند. در صورتی که نباید حیثیت نظام ما به خطر بیفتد.

 امام جمعه قزوین افزود: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد نحوه مذاکره امریکایی تذکری است برای افرادی که هنوز زبانشان نیازمند فیزیوتراپی است و باید آن‌ها را بیدار کند. زبان این افراد رمق خود را از دست داده که انقلابی و قرآنی و ایمانی و محکم سخن بگویند. اگر این افراد رمق خود را به دست نیاوردند اجازه ندارند که حرف خود را به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که صاحبان آن مردم هستند، بگذارند.

 نماینده، ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: کسانی که مذاکره می‌کردند، بر روی دو شعار تأکید جدی داشتند؛ آن‌ها می‌گفتند تحریم‌ها به صورت کلی برداشته می‌شود و حق هسته‌ای ما در دنیا به رسمیت شناخته می‌شود.

 او با طرح این سؤال که کدام یک از این شعار‌ها محقق شد گفت: چرا آن‌هایی که چنین شعار‌هایی سر می‌دادند یکبار به مردم گزارش نمی‌دهند و نمی‌گویند که راه را اشتباه رفتند و از ملت عذرخواهی نمی‌کنند. آن‌ها به جای عذرخواهی به دنبال FATF رفته اند و به دشمنان چراغ سبز دیگری نشان می‌دهند.

 خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به در پیش بودن روز‌های سرد سال اشاره و تأکید کرد: معروف و منکر مصادیق گوناگونی دارد و اگر توجهی به صرفه جویی در حوزه گاز، برق و آب نداشته باشیم، کارمان مصداق منکر است و باید از این موضوع پرهیز کنیم.
انتهای پیام/.
 
 

عوامل برهم زننده وحدت شیعه و سنی «اسلام آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.